Je te rejoins quand je m'endors

Ze zeggen dat er het er altijd mooi is
het is waar de vogels heen trekken
ze zeggen dat
aan de andere kant van de wereld


Ik loop alleen door de mist
het is beslist daar, ik vertrek
ik begeef me
aan de andere kant van de wereld

De andere kant van de wereld

Ik kom aan op de oever van een rivier
een stem roept mijn naam, gaat dan verloren
het is jouw stem
aan de andere kant van de wereld

Je stem zegt me m’n schat
al die tijd was ik niet dood
ik leefde
aan de andere kant van de wereld

De andere kant van de wereld

Op de rivier regent het goud
in mijn armen houd ik je lichaam
je bent hier
aan de andere kant van de wereld

Ik ontmoet je als ik in slaap val
maar ik wil je weerzien
waar is dat
die andere kant van de wereld?

De andere kant van de wereld

***
Emily Loizeau, L'autre Bout Du Monde, 2006 (vertaling pb, van YouTube)