Ik denk je hier bij mij

Als ik weer wakker word in diepe nacht
En weer de droom de dag niet heeft verzacht
Kijk ik in halfslaap stiekem toch opzij
En denk je hier bij mij


Of als ik wakker word, nat van paniek
Dat ik niet weet meer waar ik ben zo ziek
Dan denk ik hoe het was, het was toen jij
En ik denk je hier bij mij

Of in de auto urenlang alleen
Van mag geen naam op weg naar nergens heen
Dan weet ik dat ik uit ‘t verleden leen
Als ik jou denk bij mij

Wie in bed stapt met beschadigd hart
Geeft aan zijn droom al snel een slechte start
Maar soms drink ik mezelf zo schadevrij
Dat ik jou denk bij mij

En soms schrijf ik nog, en bijna wat ik bedoel
Maar geen pen gevonden nog die woorden kent
Voor wat ik voel
Wat ik het allerliefst in woorden zou
Denk jij soms mij bij jou?

***
Thomas Acda, Ik denk je hier bij mij (2007). Van het album Nachtmuziek van Acda & De Munnik